Jurnalul de grădi al lui Flippy (7)

logoÎn această săptămână, ne-am oprit atenţia şi zâmbetele asupra fructelor de toamnă. Albinuţele s-au implicat mult în jocurile libere, dovedind autonomie.

Astfel, luni am observat mărul şi am denumit însuşirile vizibile, făcând apel la simţuri: văz (culoare, formă), miros, simţul tactil (moale/dur), gust. Şi pentru că am vorbit despre măr, ne-am propus să învăţăm o poezie scurtă despre el, cu ajutorul unei ilustraţii ce reprezintă o livadă de pomi fructiferi – acesta a fost startul nostru în activitatea de memorare a unei poezii:

Toamna, plină ca o ladă,
Umple pomii din livadă,
Mere mari, roşii, frumoase,
Parfumate, dulci, zemoase.

Apoi, Albinuţele au lipit mărul, adăugând nasul şi ochii. Ziua a continuat cu un moment plăcut de „citire”şi răsfoire a unor cărticele despre Călătoriile lui Pixi.

Gradi_3

Am început ziua de marţi cu salutul Bună dimineaţa, mere vesele! Le-am dat din mână în mână, după care le-am tăiat în jumătate pentru a observa ce este în interior – şi am învăţat noţiunile miez şi sâmbure, accentuând apoi importanţa spălării fructelor înainte de a fi consumate. Ne-am jucat cu merele, dar şi cu perele, aşezându-le în borcanele potrivite, căci din fructe putem obţine suc şi compot.

Gradi_1

Gradi_2

Miercuri am jucat jocul Mere mari şi mere mici, să le pui în coş aici. Am clasificat fructele după culoare şi am scos în evidenţă diferenţele dintre ele. Tot miercuri am ascultat cântece de toamnă şi am jucat jocul Fructe săltăreţe (am format mai multe grupe, fiecare cu imaginea unui fruct, strigând Suntem mere/pere/struguri!).

Gradi_4

Joi am aflat ce este Lingura cuvântului (instrument folosit în metoda de comunicare relaţională ESPERE) – am privit-o curioşi şi am primit-o cu bucurie. Am continuat cu jocul senzorial Spune ce ai gustat – mai reticente sau mai deschise, Albinuţele au acceptat să fie legate cu o eşarfă la ochi, ca apoi să guste un fruct şi să spună ce anume au gustat.

Jocul de mişcare Culegătorii de fructe a fost un moment plăcut, de voie bună, în care copiii au alergat să culeagă fructul numit de conducătorul jocului, de exemplu Culegem perele!

Gradi_5

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *