The Call (2013)

MV5BMjExNDkzNjAwOV5BMl5BanBnXkFtZTcwMDMzMzQwOQ@@._V1_SX214_Halle Berry este Jordan, un operator din Los Angeles al serviciului de urgenţă 911, un job extrem de solicitant, deoarece aproape fiecare lucru rău care se întâmplă în metropola californiană se aude mai întâi în call-center-ul 911. Iar în Los Angeles se întâmplă foarte multe lucruri rele.

Unul dintre apelurile preluate de Jordan într-o seară vine de la o fată ce raportează un străin intrat pestea ea în casă. În prima fază, experimentata operatoare îi dă victimei câteva sfaturi utile, apoi o greşeală elementară duce la moartea tinerei. Tragicul eveniment o determină pe Jordan să iasă din serviciul activ şi să se implice mai mult în pregătirea noilor operatori, pentru ca asemenea erori fatale să nu se mai repete. Liniştea (aparentă) durează numai şase luni; într-o bună zi, Jordan este nevoită să preia apelul unei alte fete, răpite într-o maşină.

Din acest moment, acţiunea din The Call se petrece în doar câteva ore şi – cu unele excepţii – în portbagajul unei maşini. Casey (Abigail Breslin) este captivă în portbagajul unui vehicul roşu, care goneşte pe autostradă cu un ucigaş în serie în spatele volanului. Din întâmplare, fata are la ea un telefon mobil, de pe care apelează numărul de urgenţă 911. Din păcate, însă, odată preluat de Jordan, apelul nu poate fi urmărit şi situaţia pare într-adevăr fără scăpare. Timpul se scurge şi operatoarea trebuie să găsească o scăpare pentru fata închisă într-o maşină roşie, într-un oraş imens.

Filmul rulează timp de 96 de minute şi, pentru mai bine de o oră, The Call este unul dintre cele mai captivante thriller-uri pe care le-am văzut în ultima vreme. Apoi Jordan ia o decizie care aruncă filmul în derizoriu.

Prin definiţie, funcţionarea serviciului de urgenţă 911 presupune un set de proceduri extrem de bine sistematizate, astfel încât echipajele de intervenţie să acopere în mod optim cât mai multe incidente. Atunci de ce o părticică dintr-un angrenaj bine pus la punct se decide să ia lucrurile în propriile-i mâini şi să acţioneze pe cont propriu? În lipsa unei alarme care să-l trezească pe scenarist când o ia prin bălării, tensiunea bine construită din The Call sfârşeşte prin a se dezumfla într-o manieră ridicolă. De ce să te mai apuci să faci un film, dacă nu ştii cum să-l închei, astfel încât publicul să nu se simtă frustrat şi înşelat?

Şi de ce o femeie cu sex-appeal ca Halle Berry trebuie să poarte o asemenea coafură “explodată”?

The Call putea să scape de personajul negativ lăsându-l pur şi simplu să fie călcat de tir (de altfel, o soluţie destul de folosită în lumea semi-coerentă a Hollywood-ului). Însă, pentru că ucigaşul Michael Foster şi interpretul său, Michael Eklund, se contopesc organic, e firesc să ne dorim o încheiere pe măsură. Dar, în ciuda unui start foarte bun, The Call ratează complet finish-ul. Mare păcat!

Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *