Blue Valentine

Blue 2De data asta, nu este un film. Dar poate fi începutul unei aventuri romantice de Sf. Valentin.

Nu prea am mai arătat-o în ultima vreme, dar vă amintiţi – probabil – că sunt mare amator de călătorii şi zboruri cu avionul. Însăşi Flippy, cea responsabilă de prezenta mea restricţionare la sol, şi-a sărbătorit apariţia în lume cu mult radler austriac veritabil, la Viena, la câteva săptămâni după concepţie. Dar asta-i altă poveste…

Cum zăpada a început să se topească şi iarna să-şi lepede cojoacele (vreau să cred), m-a cuprins inevitabil dorul de ducă. Colac peste pupăză, hoinărind într-o zi pe net, m-a lovit fix între ochi şi oferta mai vechilor mei prieteni de la Blue Air: reducere de 14,99% la toate zborurile, de Valentine’s Day. Şi cum 14 februarie pică într-un început de weekend, am început să visez – mai ales că Blue Air zboară prin toată Europa (26 de rute, cu decolare din Bacău, Sibiu şi Bucureşti şi aterizare pe principalele aeroporturi de pe continent).

Dat fiind surplusul de romantism asociat cu Valentine’s Day, un avion Bucureşti-Paris va fi alegerea multora: o plimbare pe Champs Elysees, o poză de album de Facebook la picioarele Turnului Eiffel, un pahar de vin bun şi o seară romantică – într-adevăr, o perspectivă îmbietoare. Dar parcă tot mi-aş lua, mai degrabă, nişte bilete de avion Bucureşti-Bruxelles, capitala (de facto) a Uniunii Europene fiind un loc încărcat de amintiri unice, iar o vizită acolo în weekend-ul Sfântului Valentin ar coincide cu aniversarea zilei de naştere a lui M…

Şi totuşi… Parisul sună puţin cam overrated, iar la Bruxelles am mai fost. Prin urmare, adevărata ispită ar fi un zbor Bucureşti-Londra. Lăsând la o parte obsesia mea pentru Anglia, ce rămâne mereu frumoasă, indiferent câtă ploaie sau ceaţă s-ar abate asupra ei, Londra ar fi un adevărat maraton fotografic (începând de la emblematicele taxiuri negre şi double-decker-e roşii, trecând pe la faimoasa gardă de la Buckingham Palace şi terminând cu uriaşa roată London Eye – despre care tot M. mi-a spus că este mult mai spectaculoasă decât Riesenrad, sora ei din Prater-ul vienez), un regal al simţurilor rătăcite printre departamentele renumitului Harrods, un festin urban de fish and chips

Destinaţia s-a ales, practic, singură. La fel şi mijlocul de-a ajunge acolo, căci nu văd de ce-aş zbura cu altă companie decât Blue Air. Ar fi a treia experienţă a mea cu ei, dacă nu punem la socoteală excursiile alor mei prin Europa, când eu m-am bucurat ocupat doar de aspectele organizatorice: bilete, locuri rezervate înaintea zborului (o facilitate extrem de utilă, mai ales pentru grupuri mai mari de două persoane, când oamenii vor să stea împreună şi-n avion), asigurări, check-in online sau E-Border (formularul care trebuie completat pentru călătorii în Marea Britanie, înainte de zborul propriu-zis, din raţiuni de fluidizare a traficului şi de securitate). Am zburat cu Blue Air şi în vacanţă, şi în interes de serviciu şi chiar n-am găsit ce să le reproşez. Vorba unui prieten de-al meu, it’s a low cost flying high.

Mai rămâne doar să-şi dea acordul Flippy.

P.S. Legat de locurile rezervate înaintea zborului, iată o statistică interesantă pe care am găsit-o în Inflight, revista de la bordul aeronavelor Blue Air: locul 6A ar fi cel mai căutat într-un avion, spre deosebire de 31E, care este cel mai detestat. 45% dintre călători aleg locuri în primele 6 rânduri, în timp ce numai 7% ar opta pentru ultimul rând şi numai 1% ar alege de bună-voie un scaun de mijloc.

În acelaşi timp, 60% dintre pasageri caută să stea la geam, partea stângă a avionului fiind cea mai indicată în acest sens, fiindcă s-ar dormi mai bine cu capul sprijinit între geamuri.

Personal, eu mă simt cel mai bine pe locurile de la mijlocul avionului. Oferă ceva mai mult spaţiu şi, cum vorbesc fluent engleza şi îmi place să discut cu echipajul, n-am probleme să-mi însuşesc informaţiile suplimentare legate de manevrarea uşilor de urgenţă din zona respectivă.

Comments

  1. Ah, eu am sperat ca urma o cronica la filmul Blue Valentine, care pe mine m-a impresionat chiar destul de mult. Nu am chef de zburat zilele astea. Sunt mai degraba preocupat de a invata sa fac noduri marinaresti.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *