Fericirea stă în lucruri mici

google-adwords-coupon-code…cumpărate la reduceri.

Date fiind recent-anunţatele planuri de vacanţă la mare, care, deşi Neagră, a căpătat puţin iz de Mediterană, pe măsură ce Turcia a devenit o destinaţie de luat în calcul, ultimele zile s-au consumat în calcule financiare minuţioase – nu doar pentru stabilirea unui buget de concediu, cât mai ales pentru identificarea surselor de constituire a lui. Unul dintre brainstorming-urile susţinute cu muzica românească de sezon pe fundal (Bagă bani, bagă bani!…) a indicat ca posibilă soluţie pentru problema noastră materială site-urile de reduceri/cupoane.

Este unanim recunoscut faptul că românii sunt înnebuniţi după reduceri. De la îmbulzeala demnă de milă pentru tigăile oferite pe degeaba de vreun comerciant la deschiderea unui nou magazin, până la asaltul magazinelor online în zilele de Black Friday [după cum s-a putut observa, luna noiembrie are mai multe zile de vineri decât oricare alta din calendar, iar fiecare zi este mai neagră decât cealaltă], conceptul de reducere va declanşa în cumpărătorul indigen o frenezie greu de stăpânit.

Nu e de mirare astfel că, debutând în 2010 cu afaceri de aproximativ 100.000 de euro, piaţa cupoanelor de reduceri a explodat practic in 2011, când valoarea totală a pieţei s-a situat undeva între 15 şi 18 milioane de euro. Apoi au început să apară, bineînţeles, problemele, cauzate în primul rând de naivitatea multor cumpărători, apoi de abilitatea nativă a unor confraţi de a profita de neştiinţa sau ignoranţa celorlalţi. Serviciile oferite de firme fantomă, reducerile care – în realitate – nu fac decât să aducă preţul unui articol la valoarea lui de piaţă reală, tranzacţiile online nesecurizate – sunt doar câţiva factori care au determinat coagularea pieţei de cupoane, prin inevitabila pierdere de clienţi, dar şi “selecţia naturală” a jucătorilor slabi ori a trişorilor şi, implicit, erijarea unor companii în poziţii de lideri. În 2013, cei mai mari trei competitori din piaţă raportau vânzări cumulate de aproximativ 2 milioane de euro.

Personal, nu sunt un împătimit al cupoanelor. Le consider utile doar în anumite cazuri, de obicei când valoarea percepută a produsului/serviciului achiziţionat nu este mare (nici financiar, nici emoţional), disconfortul creat de o eventuală problemă fiind astfel limitat.

Spre exemplu, sunt mulţi cei care vânează astfel de cupoane pentru vacanţe. La prima vedere, reducerile de 30-40% fac cu ochiul oricui, dar – la o privire mai în detaliu – ascund multe semne de întrebare: de la calitatea hotelului, să zicem (nu doar ca servicii oferite, cât şi ca poziţionare, acces la mijloace de transport etc.), până la biletul de avion, al cărui cost aparent redus s-ar putea nu conţină decât tariful pe segmentul de zbor, fără alte “chiţibuşuri” precum bagaje (de cală), locuri în avion etc.

O situaţie de genul ăsta am evitat în 2011, când planificam marea vacanţă (de patru zile şi trei nopţi) la Bruxelles, alături de ai mei şi de mătuşa şi unchiul meu.

Totul a început în martie, când mătuşa mea a primit un mărţişor de nerefuzat – o ofertă pentru un city-break de două persoane, în Bruxelles: zbor din Bacău, cu Blue Air, cazare cu mic-dejun la un hotel de trei stele. Mare amatoare de drumeţii, M. s-a lăsat convinsă repede, iar implicarea ei a fost argumentul decisiv pentru ca O. şi cu mine să ne anunţăm, de asemenea, interesul. Cum ultimul venit într-o gaşcă e primul pus la treabă, detaliile tehnice (rezervarea biletelor, obţinerea voucher-elor de cazare, asigurările) au rămas în seama mea.

Cu o seară înainte de ziua în care trebuia să fac plata, am făcut o verificare a hotelului pe site­-urile de profil; nu era o alegere deloc inspirată, fiind amplasat într-o zonă periferică a oraşului, departe de mijloacele de transport în comun şi cu un nivel îndoielnic al serviciilor oferite. Cu aceste informaţii, m-am dus a doua zi la agenţia cu care călătoresc în mod constant şi, în doar o jumătate de oră, am reconfigurat oferta. Pentru numai 12 euro suplimentari, ne cazam o noapte în plus, la un hotel de patru stele cunoscut, dintr-o zonă relativ centrală şi boemă a metropolei, la doar 10 minute de mers pe jos depărtare de Grote Markt. Bonus, aveam şi locurile rezervate în avion.

Prin urmare, pentru achiziţiile de mare valoare, îmi asum un supliment de cost, pentru un plus de control asupra procesului. În schimb, pentru cumpărături sub impuls, ofertele unui site precum cuponreducere.ro sunt numai bune. Pentru un amator de cărţi, cupoanele cu reduceri la Diverta sunt un adevărat răsfăţ, iar Flippy îşi va face în mod sigur stocul de produse baby care cu ajutorul ofertelor online de la Sensiblu. Iar dacă va fi vreodată să fugă de-acasă – că tot este la modă în Românica de azi –, site-ul este organizat pe oraşe, astfel încât îi va fi uşor să cumpere cupoane de reduceri pentru Ploieşti, s-aibă şi ea unde mânca o pizza caldă când ajunge printre străini.

Sunt produse relativ ieftine, pentru care un discount de câţiva lei chiar înseamnă o reducere sănătoasă. Şi cum banii n-aduc fericirea, dar ajută la cumpărarea lucrurilor de zi cu zi care o întreţin, un cupon de reducere se poate transforma într-o idee năstruşnică de cadou.

Comments

    1. Imi place sa cred ca, lasand publicitatea deoparte, ideea si coerenta articolelor raman. Nu scriu ca sa ajung intr-un punct anume, ci plec de la o idee si vad unde ajung.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *