Jumătatea plină a paharului

Ca să afli răspunsul potrivit, trebuie să pui întrebarea care trebuie.
E o tradiţie a blogosferei ca, în răstimpuri, blogger-ii să facă o trecere în revistă a căutărilor pe Google care le aduc cititori (mai mult sau mai puţin doriţi). De obicei, ies nişte review-uri hazlii, cu replici dintre cele mai amuzante, dar eu cred că explicaţia e alta: când rămâi în pană de idei şi nu mai ştii despre ce să scrii, salvarea e să vezi ce-au scris alţii. Corelat cu faptul că am avut un weekend extrem de aglomerat, acesta este principalul motiv al însemnării de faţă.

Şi fiindcă timp nu prea este, să îmbinăm plăcutul cu utilul şi să vedem şi ce informaţii pertinente poate oferi Google Analytics, care monitorizează Cronica începând din 20 februarie [Da, ştiu, blogul a luat fiinţă încă din octombrie 2011, dar v-am avertizat de la început că, în acest colţ de internet, evoluţia se desfăşoară cu paşi mici].
So, în cele 62 de zile de statistică, în urma diverselor căutări pe Google, şi-au aruncat ochii pe Cronică 1.087 de vizitatori unici. Dintre aceştia, numai pentru 950 Analytics-ul a reţinut un cuvânt de căutare[Pentru cei mai versaţi decât mine într-ale SEO-ului, aş aprecia dacă mi-aţi putea spune cum să interpretez sintagma keyword not provided], aşa că asta va fi valoarea de referinţă.
Observaţia cea mai importantă este proporţia destul de echilibrată între cei interesaţi chiar de Cronicăori de subiectele-focus ale acesteia (film, teatru, carte, călătorii) şi cei ajunşi aiurea. Astfel, căutările “la obiect” reprezintă 45,9%, în timp ce căutările random însumează 54,1%. Graficul de mai jos este ceva mai detaliat:
Din punctul meu de vedere, faptul că aproape jumătate din căutări se regăsesc în articolele Croniciieste un lucru îmbucurător. De partea cealaltă însă, a vizitelor întâmplătoare, e un ghiveci pe care o să-l desluşim mai pe îndelete mâine.

Comments

  1. Mah cateodata sunt fenomenale. N-ai tu idee cu ce cautari ajungeau umanii la un blog care are “vraji” in titlu si url (acum am oprit posibilitatea de a ajunge la blog prin google). Sincer meritau facute publice ca sa se distreze si cititorii cu neuroni. Ar fi fost de un egoism cumpit sa n-o fac. :))

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *