Un model de business

agriculture_nutritionDe la îngrijirea unei plante ornamentale de apartament, până la prelucrarea industrială a pământului.

Printr-o potriveală a sorţii, acasă mă ocup de grădinăritul de interior, iar la Agenţie lucrez cu clienţi care practică agricultura pe scară industrială. Şi cum fermierii nu sunt deloc puţini, bătând câmpurile Moldovei în lung şi-n lat [la propriu; până când nu încercaţi, n-aveţi idee cum e să “tai” brazdele cu un VW Jetta cu gearbox automat], am început să cunosc mai bine piaţa de profil – în special marii furnizori de soluţii integrate pentru industria de profil.

Printre ei am descoperit un model de (agri)business foarte interesant – grupul Agricover, cunoscut iniţial ca producător al uleiurilor vegetale Ulvex şi Soreanca, devenit apoi unul dintre cei mai mari provider-i de soluţii complete pentru agricultorii din România. Concret, Agricover este prezent în piaţă pe şapte mari segmente (Distribuţie, Cereale, Silozuri, Logistică, Finanţare, Asigurări şi Livestock), oferind fermierilor de la input-uri specifice lucrărilor agricole din fiecare sezon (seminţe, îngrăşăminte, motorină, produse fitosanitare) până la servicii logistice şi de siloz, opţiuni de asigurare a recoltelor şi suport financiar, inclusiv consultanţă pentru valorificarea producţiei.

Odată cu obţinerea unui statut de lider ca integrator între producători şi industria alimentară, Agricover şi-a orientat atenţia şi către producătorii nonindustriali – gospodăriile din mediul pre-orăşenesc (case cu grădină), ori amatorii de grădinărit urban –, pentru care cultura plantelor (de orice fel) este mai degrabă o preocupare de ordin estetic, ori o activitate menită să susţină cel mult consumul propriu.

Astfel a apărut covera.ro, un magazin online orientat mai ales către micii agricultori şi grădinari. Practic, folosindu-se de această platformă, Agricover şi-a propus să facă agronomia prietenoasă tuturor, de la practicanţi înveteraţi până la grădinari de duminică. În acest sens, covera.ro se vrea echivalentul pe agricultură al popularului emag.ro, structurându-şi oferta pe patru principii de bază: livrări rapide, în maxim 72 de ore, indiferent de cantitate; consultanţă gratuită – online sau telefonic; diversitate, asigurată de un portofoliu de peste 10.000 de produse; preţuri de retail, concepute pentru utilizatorul final individual.

Ce-mi place foarte mult este clauza de retur în zece zile calendaristice. Clientul are dreptul să renunţe la comandă în baza unei notificări scrise, fără a invoca un motiv anume, urmând ca banii să-i fie returnaţi. Cei de la Agricover nu sunt singurii care o practică, dar încă sunt foarte mulţi comercianţi (mai ales în retail-ul de zi cu zi) care au o problemă la acest capitol.

La final, dacă vreţi neapărat, puteţi considera acest articol un advertorial, dar este scris mai degrabă din surpriza plăcută pe care am avut-o “săpând” în background-ul unuia dintre partenerii majori ai clienţilor mei. Agricultura este clar unul dintre domeniile de perspectivă ale României, iar Agricover unul dintre cele mai complexe modele de (agri)business de pe piaţă.

Comments

  1. Tocmai ce ziceam si ma grabisem sa clarific acolo sub decoratiunile interioare, ca sa nu se ridice vreo confuzie…oxitocina spiritului de antreprenor fermier rural traditional ff macho, si totodata atasat de ferma familiei proprii si suspicios fata de potentialii rivali, nu gay…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *